Google Adwords i SEM

SEM to nazwa na działania marketingowe, które składają się z Google Adwords, a także z optymalizacji SEO. Google Adwords to system reklamowy Google. Składają się na niego reklama w Google i linki sponsorowane. Z powodu dostępnej ilości formatów reklamowych oraz funkcjonalności nie ma równych sobie konkurentów. Dzięki niemu można emitować reklamy wideo, graficzne oraz tekstowe. Planując działania marketingowe ważne jest by ustalić budżet oraz cel biznesowy. Istotne jest też wybranie odpowiedniego kanału promocji. Pomyśl jaką drogą chcesz trafić do potencjalnych klientów. Zastanów się do jakiej grupy odbiorców chcesz trafić. Wszystko to ma na celu jak najlepsze wykorzystanie potencjału Google Adwords i SEM.

Google Adwords i SEM wirtualne biuro Katowice

Google Adwords dla każdego

Korzystanie z Google Adwords jest niezwykle proste i intuicyjne. Reklama Adwords odbywa się w wyszukiwarce Google. Linki sponsorowane pojawiają się na górze wyników (3 pierwsze pozycje), w kolumnie po prawej stronie oraz na samym dole. Zastanów się do jakiej grupy odbiorców chcesz trafić. Narzędzie do reklam pozwala bardzo konkretyzować komu wyświetli się Twoja reklama. Zupełnie inną grupę odbiorców będzie miał salon fryzjerki a inną firma świadcząca usługi hydrauliczne. Dobre dopasowanie fraz kluczowych oraz zainteresowań Waszych potencjalnych klientów może przynieść dużą konwersję reklamy. Konwersja jest to ilość kliknięć na ilość wyświetleń reklamy. Im większa konwersja tym lepiej, ponieważ generuje ona większy ruch przy tej samej cenie.

SEM

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką w Europie, ale nie jest jedyną dostępną. W innych częściach świata ludzie chętniej korzystają z innych wyszukiwarek. A zatem jeśli chcesz pozyskać klientów np. w Kanadzie, stwórz reklamę w wyszukiwarce Bing.com, drugiej co do popularności (po Google) w tym kraju. Z kolei na rynku rosyjskim największą popularnością cieszy się Yandex.com, a chińskim Baidu.com. Inną popularną wyszukiwarką jest Duckduckgo.com. Pomyśl czy nie warto zainwestować w reklamę w innej wyszukiwarce niż Google.

Jeśli potrzebujesz pomocy z Google Adwords i SEM, zgłoś się do nas. Zapraszamy do kontaktu.